Colleen Hoover: November 9.

Műfaj: new adult, romantikus, chick lit, regény
Eredeti cím: November Nine
Megjelenés éve: 2022
Kiadó: Könyvmolyképző
Oldalszám: 368
Értékelése Molyon: 92%

Egyszer volt, hol nem volt, volt egyszer egy fiú, aki találkozott egy lánnyal.

A Lánnyal.

Fallon megismerkedik Bennel, az ígéretes regényíróval – egy nappal azelőtt, hogy az ország másik felére költözik. A szerencsétlenül időzített vonzalmuk a lány eseménydús életével együtt megadja azt az ihletet, amire Ben mindig is vágyott a regényéhez. Telik-múlik az idő, párhuzamosan futó életükben jönnek-mennek a kapcsolatok és a csalódások, de továbbra is találkoznak évente egyszer, mindig ugyanazon a napon. Egészen addig, ameddig Fallon el nem bizonytalanodik, hogy Ben vajon igazat mond-e neki, vagy csak tökéletes valóságot kreál a regényéhez az ütős konfliktus kedvéért.

Lehet-e egyáltalán szerelmi történetnek nevezni Ben kapcsolatát Fallonnal – és egyúttal a regényét is –, ha szívfájdalommal végződik?

Feledhetetlen szerelmi történet egy író és váratlan múzsája között.

Újdonság magyarul a New York Times sikerlistájának élére törő Colleen Hoovertől.

Hagyd, hogy elvarázsoljon!

"Még sohasem szerettem senkit, akit ennyire utálok. Még sohasem utáltam senkit, akit ennyire szeretek."

"Az egyik dolog, amit mindig próbálok észben tartani, hogy mindenkinek vannak hegei – szólal meg. – Sokaknak még rosszabbak, mint nekem. Az egyetlen különbség, hogy az enyémek szem előtt vannak, míg mások hegei nincsenek."

Értékelésem:
Nem tudom, mire számítottam, amikor elkezdtem olvasni ezt a könyvet, de határozottan nem erre. Bár egyszer már tartottam a kezemben Colleen Hoover kötetet, így tisztában voltam vele, hogy amit ő ír, az minden, csak nem átlagos.

A történet egyszerű: Ben és Fallon első találkozásuk után úgy döntenek, minden év november 9-én találkoznak ugyanazon a helyen, ugyanabban az időpontban. S bár nagyon kedvelik egymást, a köztük lévő távolság miatt nem szeretnének komolyabb, fájdalmasabb távkapcsolatba bonyolódni, így megegyeznek abban, hogy 23 éves korukig az év ezen napját egymásnak szentelik. A lány ugyanis meg van róla győződve, hogy ha életének ebben a szakaszában szerelembe esik, nem lesz képes kitalálni, mit kezdjen a karrierjével, s nem fogja magát igazán megismerni, hiszen saját cselekedeteit egy másik emberi lény elvárásaihoz és véleményéhez fogja igazítani. Van logika a gondolkodásában, s meglepően sokáig ignorálja azt a nyilvánvaló tényt, hogy a szív viszont nem logika alapján működik: a szerelmet nem az életkor, nem az együtt töltött napok, vagy órák száma határozza meg, hanem az apró mozzanatok, melyek két ember lelkét összekapcsolják. Ben ezalatt elhatározza, hogy az eseményeket meglovagolva megírja kettejük történetét, hiszen ez egy nem mindennapi kapcsolat.
Instagram: @koffertzitzah

A könyv első harmadát annyira élveztem, mint egy átlagos romantikus regényt. Megvoltak a tünetek: heves szívdobogás, olvadozás, hitetlenkedés, kis szívfájdalom és kíváncsiság, hogy hol lesz ebben a dologban a csavar. Nem számítottam nagyon komoly eseményekre, csak sodródtam az árral.

Aztán - hogy kevésbé irodalmian fejezzem ki magam - idegbe jöttem.

Felment bennem a pumpa, de annyira, hogy ahogy faltam a sorokat, csikorgott a kezemben a könyv, akkora erővel szorongattam. Nem akartam elhinni, hogy létezhet két ekkora idióta a földön, mint Ben és Fallon. Hogy folytathatják évekig ezt a butaságot, hogy szenvedhetnek ennyit a drámaian odavetett mondatok és gyönyörű szerelmi vallomások közepette, hogy még mindig mégis ragaszkodnak az eredetileg megbeszélt ötlethez. Hogy lehet ez, valaki mondja meg, hogy?

Aztán megértettem mindent, ahogy Fallon után Ben is elkezdett mesélni, bár még mindig ideges voltam a korábbiakban átélt dolgok miatt, de most már be kellett fejeznem a könyvet, így az utolsó 2/3 részt már egyben olvastam el, csakhogy megtudjam, mi lesz a vége ennek a káosznak, de esküszöm, az egyik pillanatban még dühkitörésem volt, a másikban meg meghatódva sírtam, és ha valaki megzavart volna közben, már nem lenne életben.

Azóta se tudtam feldolgozni, ami történt.

Olvassátok el!

Értékelés: 5/5


Ha tetszett a bejegyzés: iratkozz fel, kövess Facebookon,  Molyon vagy Instagramon. :

További bejegyzések, értékelések:

Megjegyzések