Colleen Hoover: Layla

Műfaj: romantikus, erotikus, pszicho-thriller, paranormális, regény
Eredeti cím: Layla
Megjelenés éve: 2022
Kiadó: Könyvmolyképző
Oldalszám: 360
Értékelése Molyon: 87%

A ​szerelem kísérthet, de meg is gyógyíthat.

Leeds azóta tudja, hogy Laylával fogja leélni az életét, hogy először találkoztak. De aztán jött a támadás.

Layla heteket töltött a kórházban, harcolni kellett az életéért, és bár testileg rendbe jött, az érzelmi és mentális sebek annyira megváltoztatták, hogy Leeds szinte fel sem ismeri benne a nőt, akibe beleszeretett.

A férfi helyre akarja hozni a kapcsolatukat, ezért elviszi Laylát a kis szállóba, ahol először találkoztak. Itt azonban a nő viselkedése különös, bizarr módon megváltozik. És ez csak egy a számos megmagyarázhatatlan esemény közül…

Leeds egyre távolabb sodródik Laylától, és Willow mellett talál vigaszra, aki szintén a szálló lakója, és akivel könnyen egymásra találnak. Leeds érdeklődése Willow iránt egyre nő, és azzal, hogy segíteni akar neki válaszokat találni, egyre kevésbé tartja szem előtt Layla jóllétét.

Leeds hamarosan rájön, hogy választania kell, mert mindkettőjüknek nem tud segíteni. De ha rosszul választ, az mindhármukra nézve végzetes következményekkel járhat…

Fedezd fel CoHo újabb lebilincselő és elgondolkodtató világát!

"Vak voltam, de most már látok.
Így éreztem magam Laylával. Mintha valaki visszaengedte volna a levegőt az életembe, pedig addig fogalmam sem volt róla, hogy fuldoklom."

Értékelésem:
Még nem olvastam túl sok könyvet Colleen Hoovertől, de biztos vagyok benne, hogy a Layla nem kerül a kedvenceim közé. Maga az alapelképzelés érdekfeszítő és ötletes, nem hiszem, hogy túl hasonló történet született volna, mint ez, de a főszereplő jellemvonásai annyira taszítóak voltak számomra, hogy sehogy sem sikerült megkedvelnem őt.

Leeds feltörekvő zenész, aki megpróbálja élvezni, amit csinál, de nagyon nem megy neki. Nem arról van szó, hogy nem tehetséges, valószínűleg csak túl visszahúzódó ahhoz, hogy igazi hírnévre tegyen szert. Egy olyan bandában játszik, aminek zenéjét nem érzi magáénak, s mindig ő a kívülálló, a fekete bárány, pedig ha akarná, frontember is lehetne. Mintha nem tudná, mit szeretne kezdeni az életével, céltalanul lebeg, olyan lesz ami lesz alapon. Egy nap egy esküvőn való fellépése során találkozik Laylával, akivel egyből elkezdenek kötődni egymáshoz, s hirtelen a lány válik Leeds egész univerzumává. Egy baleset azonban mindent megváltoztat, sem ő, sem Layla sem marad a régi, s a férfi reménykedik benne, hogyha ismét visszatérnek találkozásuk helyszínére, visszakapja azt a lányt, akibe beleszeretett. A szállóban ismerkedik meg Willow-val, s lassan rájön, hogy a régi vonzódást nem barátnője, hanem egy másik lélek kelti életre benne.
Instagram: @koffertzitzah

A történet nagyon bonyolult, így többet nem is szeretnék megosztani róla, de az előzőekben leírtaknál jóval komplikáltabb és hihetetlenebb. És esküszöm, szinte lehetetlen rájönni, mi történik, így a könyv 3/4-énél bekövetkező fordulat tényleg villámcsapásként hat, s mindent más fénybe helyez, amit eddig tudni véltünk. Ahogy már korábban is írtam, így visszatekintve az ötlet tényleg kiváló, rázott a hideg, miközben olvastam a sorokat, így nem bántam meg, hogy részese lehettem a szereplők életének. Leeds viszont elrontotta számomra az egészet, s ahogy haladtam előre az olvasás folyamán, annyira ki voltam készülve tőle, hogy azt fontolgattam, nem fejezem be a könyvet, mert legszívesebben kiszedtem volna a szereplőt a sorok közül hogy egy alapos fejmosásban részesítsem. Nagyon sok döntésével nem értettem egyet, bárhogy próbált saját maga számára is magyarázatot és kibúvót adni. Egyszerűen nem tudtam azonosulni vele, s még a történet kimenetele sem mentette fel őt a szememben, annyira eltérő értékrenddel rendelkezünk. Nem emlékszem, hogy lett volna hozzá hasonló szereplő az életemben, akivel ennyire nem tudtam megbékélni.

Az események hitelességéről annyira nem tudok nyilatkozni, hiszen nem vagyok a téma szakértője, de pár ponton azért nagyon furcsán alakultak a dolgok, amin nem esett nehezemre nem túl sokat gondolkozni, mert minden apró hiba eltörpült Leeds karaktere mellett.

Egyszóval vegyesek az érzéseim a Laylával kapcsolatosan. Akár egy nagyon szép, kissé borzongató, de romantikus történet is lehetett volna, nálam viszont sajnos nem érte el ezt a hatást. Ennek ellenére azért bízom abban, hogy az írónőtől való következő olvasmányom sikeresen kitörli majd a negatív élményeket.

Értékelés: 5/3

Ha tetszett a bejegyzés: iratkozz fel, kövess Facebookon,  Molyon vagy Instagramon. :

További bejegyzések, értékelések:

Megjegyzések